Umowa z firmą sprzątającą – co powinna zawierać?

Porady

Podpisanie umowy z firmą sprzątającą jest ważnym krokiem zarówno dla wspólnot mieszkalnych, jak i przedsiębiorstw. Profesjonalna ekipa sprzątająca jest w stanie utrzymać biura, hale produkcyjne czy bloki w należytej czystości, zapewniając pracownikom czy mieszkańcom wymagany komfort i bezpieczeństwo. Wybór doświadczonego partnera i dokładne ustalenie warunków współpracy sprawi, że będziemy zadowoleni z usług firmy sprzątającej. Jakie kwestie powinny znaleźć się w przygotowanej umowie? Przeczytasz o tym w poniższym artykule.

Umowa z firmą sprzątającą – podstawowe elementy

Decydując się skorzystanie z profesjonalnych usług porządkowych takiej firmy jak np. https://wikami.com.pl/, warto dowiedzieć się, z czego dokładnie składa się umowa, jaką podpiszemy. Po pierwsze, należy wskazać w niej dane stron umowy. Niezbędne jest wpisanie pełnej nazwy oraz siedziby naszej firmy czy dane wspólnoty mieszkaniowej. Ponadto konieczne jest podanie numerów identyfikacyjnych i danych kontaktowych, najlepiej do osób, które będą nadzorowały umowę po stronie naszej oraz firmy sprzątającej. Drugą ważną częścią umowy, jest zakres usług, jakie będą świadczone przez ekipę sprzątającą. Warto tutaj uwzględnić takie aspekty jak:

  • częstotliwość usług (sprzątanie np. codziennie, raz w tygodniu, raz na dwa tygodnie),
  • rodzaj czynności (np. odkurzanie, mycie podłóg, czyszczenie okien itp.),
  • rodzaj sprzątanych powierzchni (np. biuro, korytarze, kuchnia, toalety, piwnice, hale).

Najlepiej jeśli przygotujemy wykaz czynności, dzięki czemu unikniemy możliwych nieporozumień co do zakresu usług.

Sprawdź, jak zawrzeć umowę z firmą sprzątającą!

Sporządzanie umowy – o czym jeszcze należy pamiętać?

W umowie musi znaleźć się dokładny harmonogram, który obejmuje dni i godziny sprzątania. W przypadku biura czynności porządkowe najczęściej wykonywane są poza czasem pracy osób w nim zatrudnionych, dzięki czemu nie utrudniają one wykonywania codziennych obowiązków pracownikom biurowym.

Nie można też zapomnieć o części umowy, w której znajdą się jasne warunki wynagrodzenia oraz płatności. Uzgodnić należy takie kwestie jak: kwota wynagrodzenia, terminy płatności czy koszty dodatkowe np. środków chemicznych. W umowie muszą też znaleźć się informacje dotyczące okresu obowiązywania umowy oraz warunków jej wypowiedzenia. Umowa może zostać zawarta na czas określony albo nieokreślony. Okres wypowiedzenia najczęściej wynosi 30 dni, z kolei przyczyną wypowiedzenia może być np. niezadowolenie z jakości usług, nieterminowe sprzątanie itp.

Odpowiedzialność oraz ubezpieczenie

W umowie podpisywanej z firmą sprzątającą powinien też znaleźć się zapis dotyczący odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe w trakcie wykonywania usług. Firmy świadczące usługi porządkowe korzystają z ubezpieczenia OC, które chroni je przed szkodami takimi jak np. uszkodzenie mienia, wypadki, kradzież. Warto jednak zweryfikować wysokość kwoty ubezpieczenia i zakres polisy. W umowie mogą też znaleźć się informacje dotyczące kar umownych, sposobu rozstrzygania sportów czy sposobu weryfikacji jakości wykonanych usług.

Możemy przykładowo ustalić, że po sprzątaniu wyznaczona przez nas osoba dokona wstępnej inspekcji i upewni się, czy usługi zostały wykonane w sposób zgodny z umową. W umowie trzeba też zaznaczyć, kto będzie odpowiedzialny za dostarczanie niezbędnego sprzętu oraz środków czystości. Najczęściej to profesjonalna firma sprzątająca posiada na wyposażeniu wszelkie potrzebne urządzenia oraz dobrej jakości preparaty chemiczne. Pamiętajmy, że to właśnie od metody sprzątania i wyposażenia takiej firmy zależy w dużej mierze skuteczność czynności porządkowych.

Razem = Łatwiej

Razem zbudujemy piękny dom

Projektowanie

Budowa

Wykończenia

Poznaj szybki sposób na przeprowadzenie budowy domu...

planetabudowa

Inspiracje budowlane i porady ogrodnicze dla każdego. Zapraszamy serdecznie.

Kategorie

Porady

Ogród

Newsletter

Chcesz otrzymywać najnowsze informacje?

Masz pytania? Skontaktuj się z nami